П`ятниця, 23.08.2019, 21:36
Вітаю Вас Гость | RSS

Іваннівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів              Ми дуже раді бачити Вас на сайті нашої школи!

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Хто Ви
Всього відповідей: 77
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей:200 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Наші права-щасливе дитинство
[ Викачати з сервера (50.5 Kb) ]11.11.2013, 18:48
Виховна година 7 клас
Тема.Світова книга прав дитини
Мета:розкрити поняття „конвенція”, „право”, „обов’язки”;
ознайомити учнів зі змістом основних положень Конвенції ООН про права дитини;вчити учнів цінувати права людей, знати свої права та обов’язки.
Обладнання: виставка книг на правову тематику, презентація
Power Point
Вчитель.
Мораль і право, право і закон –
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання надасть нам вірний тон
У розвитку держави – України.
Регулювати світ людських стосунків,
Впровадити державницький процес –
Все в правознавстві міститься в рахунку:
Розумно й чесно твориться прогрес.
Щоб забезпечить молодим майбутнє,
Свідомо накопичуєм знання.
Все, що завчили, стане незабутнім,
Конкретно хочем жить, не навмання.

Доброго дня, діти, вчителі та гості! Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож сторінками цікавої „Світової книги прав дитини”, ви дізнаєтесь про те, які права дітей закріплені в Конвенції ООН про права дитини, як Конституція України закріплює ці права за громадянами України.

Вступне слово вчителя:
Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.
Ми з вами — патріоти і громадяни, які покликані захищати свій край від ворогів, трудитись так невтомно й завзято, щоб жилося всім добре, найкраще у світі, бо кожна людина має право на достойне і радісне життя. А яке завдання стоїть перед учнями?
(Відповіді учнів)
Бесіда про міжнародну організацію ООН
Учитель: А чи знаєте ви, що наша країна – правова держава? І сьогодні ми поговоримо про ваші права, права дітей.
Як ви гадаєте, коли й як наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати?
(Учні висловлюють власні думки щодо запитання.)
Учень 1: Роман Шимчак
Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів.

Учень 2: Наташа Скиба
Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

Учень 3: Євтух Богдан
З тих пір минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей.

Учень 4: Майя Гоменюк
Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

Учитель:
Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН.

1-й учень. 1945 року, після закінчення Другої світової війни - найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства - народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо?

Валя Герус
Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів.

Назар Левіий
Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.

2-й учень. Назар Козачук
А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини - документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.

Учитель:
Загальна декларація прав людини - важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом - і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.

3-й учень. Таня Юрєва
Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція -- це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить -- пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

Відео

(Учні по черзі читають по одній статті і своїми словами коротенько пояснюють її зміст)

Учитель:
Ви дуже добре процитували й пояснили статті Конвенції про права дитини. Але нам би хотілося дізнатися, чи добре ви знаєтесь на своїх правах і чи вмієте їх правильно реалізовувати?

4. Проведення «Казкової правової вікторини»
Учень Діма Маркевич
Давайте проведемо «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробуємо роз'яснити статті Конвенції про права дитини.
Вчитель проводить вікторину і по черзі описує негативні ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.
Ситуація 1
Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.
Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь
у розважальних заходах, що відповідають її віку.)
Ситуація 2
За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?
(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)
Ситуація З
Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?
(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)
Ситуація 4
Мауглі не вміє говорити людською мовою -- лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?
(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров'ю.)
Ситуація 5
Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)
Ситуація 6
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?
(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)

Учитель:
«Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» -- ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки.
(Учні перелічують обов’язки і прикріплюють обов’язки на кленових листочках до школи на дошці.)
Обов’язки:
1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.
2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм.
4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.
5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.
6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.
7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.
8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки.
9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.
10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.
11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.
13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.
1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих.
15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

Заключне слово вчителя:
Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою.
Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати.
Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.
Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за своє здоров'я. Від вашого ставлення до здоров'я залежите не тільки ви самі. Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх дітей.

Пісня«Хай живе надія» і відео
Категорія: Сценарії | Додав: Наталі
Переглядів: 1190 | Завантажень: 84 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Контакти

Поштова адреса: 35620, Україна, Рівненська область, Дубенський район,с.Іваннє, вул. Шкільна, 10
Телефон:(03656)55237

E-mail: dubno_osvita30@ukr.net
Ми в ІСУО

Пошук
Скринька довіри

З метою удосконалення форм взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу – педагогів, учнів, батьків, осіб, які не байдужі до змін, що відбуваються в освітньому середовищі, створено електронну скриньку довіри

dovirarmk@ukr.net

Для вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров'я, з метою захисту прав та інтересів дитини, Ви можете звертатися безпосередньо до директора школи Сливи О.В. та практичного психолога Коцюбинської Н.М. Також функціонують електронні скриньки: olenaslyva@ukr.net та kotsubinska85@ukr.net

Гаряча лінія
Друзі сайту

Copyright Viktoria Herus © 2019